lørdag 9. november 2013

Bartedilla / Movember


Bart i november?
En trend? Bare på gøy?


Movember-fenomenet er med på å spre bevissthet rundt et viktig tema: 
menns helse. 




I november måned er mannens helse, og spesielt prostatakreft, i søkelyset. Mange menn lar barten gro for å skape oppmerksomhet om temaet og gjennom dette samle inn penger til mer forskning på prostatakreft, og være en vandrende reklameplakat/infosentral om temaet menn og helse.






Få menn til å gå til legen. 
Få menn til å sjekke seg for prostatakreft. Jevnlig. 
Slik at det blir like naturlig som kvinners 
mammografi- og underlivsundersøkelse. 







Vi trenger disse mennene, ikke sant?. 
Og vi vil helst ha dem friske! :)


Her i heimen har jeg funnet frem tapen med barter på. 
Og ungene dekorer seg selv og kosedyr og veggbilder med dem. 
Mye morro man kan få ut av en "alvorlig" sak! :)

Fortsatt god helg til alle!


I neste innlegg
glade mønster


3 kommentarer:

  1. Vel, vel, vel, vel :)
    Jeg er absolutt for at menn skal gå til legen og sjekke prostataene sine!
    Men jeg er ikke for at de skal gå med barter!
    Hvis det ikke handler om Hercule Poirot, da :)

    SvarSlett
  2. haha - helt enig brudeblogg!
    bart er som regel ikke sexy.
    herr Åpent^hus har ikke hevet seg på bartegroinga.
    og da jeg sendte ut invitasjon til årets julebord på jobben tok jeg til og med med en parentes om at "nygrodd bart er ikke in i år" (etter fjorårets hårete mannefjes) :)

    SvarSlett
  3. Jeg syns bart er kult, herlig med litt variasjon :)
    Jeg har sagt at mannen og må spare hoho.
    Bra fokus, ja vi vil ha friske menn :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...