lørdag 29. september 2012

Tapet til jenterom / Girl's rom wallpapers

Da jeg lette etter tapet til Lillemors rom, vandra jeg inn i en ukjent jungel. 
For et utvalg. Og for et vell av stiler og stemninger man kan skape!

Jeg fant fort ut at det var en risikabel affære å skulle la jentungen på 5 velge sin egen tapet. 
Forslagene var rett og slett for ville. Og hun ville mest sannsynlig blitt lei av den etter kort tid. 
Jeg og storebror tok i stedet dette oppdraget. 
Så får lillemor heller være med i utformingen av andre ting på rommet sitt. 


Det er mye artig å finne. 
Som kan være mye annet enn rosa rosa stereotyp
"jentetapet" med Disneyfigurer på.









Det viktigste er selvfølgelig at ungen føler seg vel med den stilen man skaper.
Og skal man først dekorer med tapet, kan det godt hende at det holder å dekke en vegg.








Eller rett og slett bare et felt på veggen. 



Enten kan tapeten være det store blikkfanget i rommet. 
Eller så kan den rett og slett være rolig og diskret. 
Der  blir jo som regel en del fargerike og mønstrete ting på et barnerom. 






Kanskje skal man bare male ensfarga og feste noen små veggklistermerker på passe sted?
De kan jo tas av igjen når man går lei. 


Disse liker jeg kjempegodt!
Polka Love. 




What to choose?

Vel - nå har jeg og Storebror valgt for Lillesøster.
Og heldigvis ble hun strålende fornøyd! :)


kildehenvisninger i bildene. 

3 kommentarer:

  1. Ser vi er igjennom mye av de samme tankeprosessene. Jeg har også gått fra, vi må jo alle ha litt tapet, til må vi egentlig det...

    Veggene blir jo dekorert med så mye annet flott. Hvis man velger en krevende tapet, synes jeg det er finest å la den skinne for seg selv.

    Hmmm...uansett. Gutterommet får en vegg med graffititapet, og da må snuppa på 9 få hvis hun vil ha. Sigurd fikk ikke velge selv. Jeg valgte ut en farge med utgangspunt i tapeten, så det blir en helhet i rommet.

    Du har vell fått med deg at Borge og Marimekko har kommet med flotte nye tapeter nå ;)

    Hærregud, sier jeg...valgets kval altså. Nå har jeg fokus på voksensoverommet. Lurer på om jeg skal være gæærn og tapetsere hele rommet? Men da kan det ikke være en støyende tapet...

    Lykke til videre i tapetjungelen!

    Tusen takk for den flotte puta!
    Jeg gleder meg til å bruke den :)

    Klæm Siw

    SvarSlett
  2. Ja her var mange alternativer! Synes himmeltapeten var et veldig godt valg, jeg :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...