tirsdag 8. november 2011

Hvite tulipaner i Åpent hus / Guest blogger White tulips

Nei, jeg har ikke vært ute og kjøpt nye blomster. :) Men jeg har imidlertid invitert dama bak fine bloggen Hvite tulipaner til å skrive gjesteinnlegg her i Åpent hus. Her er hun: 

Hei 
For snart to år siden startet jeg bloggen Hvite tulipaner - en blogg hovedsakelig om interiør og design, men også om alt som inspirerer meg. Jeg er lidenskapelig opptatt av skandinavisk design, og drømmen er en vakker dag å ha et hjem fullt av nettopp det.  Jeg og mannen min, på bloggen kjent som tulipanmannen, bor i en leilighet.




Da vi kjøpte den for fem år siden, hadde vi ingen intensjoner om å gjøre endringer, men ettersom vi bodde oss inn, oppsto nye behov og ønsker, og i dag er leiligheten nærmest totalt renovert. Vi føler oss enda ikke helt ferdige. Vi er også stadig på jakt etter bedre og finere oppbevaringsløsninger. Blir man egentlig noen gang ferdig?!



Mesteparten av møblene våre er rimelige Ikea-møbler. Akkurat nå bruker vi heller penger på designlamper og fine stoler, slikt som taper lite verdi og som er enkelt å ta med seg videre dersom det skulle være aktuelt å flytte. Drømmen er å få minst dobbelt så stor plass som i dag, enten i en bygårdsleilighet eller et egetdesignet hus. 











Takket være bloggen har jeg fått stor interesse for foto - Jeg elsker å ta bilder. Jeg ser selvfølgelig på meg selv som en stor amatør, så derfor var lykken stor da jeg i sommer vant prisen for beste interiørfoto på Glansdagen, arrangert av Norske Interiørblogger. (kommentar fra Åpent hus: flere av bildene hennes er også tatt med i Folkets Ikea-katalog)





Vil du se mer fra Hvite tulipaner? 
Tenkte å "gi henne plass" samme tid neste uke, også. Da blir det kjøkken, håndarbeid og om flere hyggelige resultater av bloggingen fra kjekke Tulipan-dama. :)


Ta godt imot henne med kommentarer, kjære dere. Ingen ting er verre enn innlegg uten respons. (That goes for mine egne også, ja...) :)


Noen som har forslag til andre som bør bli presentert her hos meg? :) 
(Det er lov å nominere seg selv også! - det er bare å sende en liten mail) ;)


Tidligere gjesteblogger hos meg: 
Kasparas regnbue

Translation:
If you haven't visited Hvite tulipaner, I recommend you take a look. The dame behind is a good blogfriend of mine. And her home and her creative projects and sense of style is absolutely worth more  than a glance. Today she is a guest blogger here at Open house. Next week we'll show you more. Here is her blog. 


I neste innlegg
teppetips

19 kommentarer:

  1. Et flott gjesteinnlegg! Inspirerende bilder:)

    SvarSlett
  2. Super lækker lejlighed. Er vild med indretning i lyse farver. Ville gerne selv kunne holde sådan en "klinisk" stil, men jeg holder nok lidt for meget af farver til det. :-) Men virkelig smukt.

    SvarSlett
  3. Så spennande!
    Kjekt å lære nye bloggar å kjenne.

    Takk at dokke deler, begge to!

    SvarSlett
  4. Jeg digger leiligheten til fru Tulipan. Fint innlegg med de vakreste bilder! :)

    SvarSlett
  5. Vilket vackert hem, smakfullt inrett.
    Tack för att ni delar med er, båda två!
    Ha en fin vecka,
    /Ulrika

    SvarSlett
  6. Vilket vackert hem, smakfullt inrett.
    Tack för att ni delar med er, båda två!
    Ha en fin vecka,
    /Ulrika

    SvarSlett
  7. Et nydelig hjem, flotte bilder!

    SvarSlett
  8. Først: Tusen takk for herlig kommentar og lykkeønskninger til bryllupet! Skal huske på det du skriver om å ikke la småting ødelegge. Fort gjort å begynne å svette litt om den ene krøllen svinger i feil retning ;) - men så betyr det jo fint lite! Gift blir vi uansett :)

    Jeg elsker tulipanhjemmet og stilen deres.
    De har en utsøkt smak, i mine øyne, og E er veldig flink.
    En av mine bloggfavoritter!
    Flott innlegg!

    Og jeg skal bli flinkere til å kommentere her! Er innom deg både titt og ofte, men det vet jo ikke du ;)

    Fin kveld til deg!

    Klem Guro

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder og en inspirerende leilighet! Så flink du er til å framsnakke!! Takk til dere begge to :)

    SvarSlett
  10. Frøken Tulipan er vel den som inspirerer meg mest i bloggverdenen, og jeg kan sitte i lang lang tid og bare kikke på de flotte bildene hennes.

    Min kjærlighet for det skandinaviske og enkle har vokst i taket på grunn av deg, kjære! Jeg gleder meg til neste innlegg allerede :)

    Klemmer fra Fransa

    SvarSlett
  11. Jeg elsker stilen din, og følger bloggen din trofast :) Enten du gjesteblogger her, eller ikke :) Jeg digger leiligheten din, og har lest om den også i Studio :) Som er mitt favorittblad fra det kom ut, og jeg kan nesten ikke vente til neste utgivelse :)

    Jeg kunne flyttet rett inn hos deg, og finner masse masse inspirasjon på bloggen din :) Takk for det!

    lilja

    SvarSlett
  12. Tusen, tusen takk for alle gode ord kjære dere, jeg blir helt rørt:)
    Stor klem fra E

    SvarSlett
  13. Flott Blogg og flott jente bak bloggen. Mange fine inspirsasjoner. Ha en fin dag!klem Ermina

    SvarSlett
  14. Lekkert, lekkert:) Fortsett det gode arbeide, begge to!

    SvarSlett
  15. Takk for fin inspirasjon!
    expedit oppsettet skal hermes etterda jeg allerede har to stykker fra før, men utrolig mye finere det ble med skuffeinnlegg nederst!

    c",)

    SvarSlett
  16. Så nydelig innlegg :)

    Ønsker dere en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  17. Hei! Flott blogg! Så bildene av hjemmet ditt og lurer på to ting! Jeg ser det er tre hagedornhagen-bilder på soverommet. Er det str. 42x59? I så fall, hvor fikk du tak i rammer som passer?
    Og den strikka puffen i stuen, er den hjemmelaget eller får man kjøpt den et sted?
    Tusen takk for hjelpen!

    SvarSlett
  18. hei Renate
    jeg vet tilfeldigvis at hun har strikka puffen (og gulvteppet!) selv.

    og de fine Hagedorn Hagen-bildene kan bestilles på deres egen webside. de er raske å sende.

    mange velger Ikea Ribba rammer til disse. Tror Hvite tulipaner også gjorde det. Hvis det mot formodning er feil, skal jeg si ifra! :)

    Hilsen
    Åpent^hus

    SvarSlett
  19. Tusen takk for tilbakemelding. Jeg har allerede tre bilder fra Hagedornhagen, to store (70x100) og et som er 42x59. Det siste har jeg ikke rammet inn enda, for jeg har ikke funnet en ramme som passer.. Har ikke leitet intenst heller da, men.. Har ikke lyst å spesialbestille ramme, for det kan fort bli veldig dyrt..

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...