mandag 20. september 2010

Pene pinner

Italienske designbrand Alessi har mye særegen og spennende design. Mye av det er laget i stål eller plast. Dette er materialer jeg til nå for det meste har unngått hos oss. Selve utformingene er imidlertid veldig interessant å kikke på. :) Det er jo mye som kan være fint å se på, selv om man ikke ville kjøpt det med seg hjem.

Alessi har utenom de mer kjente sitruspresse, stålbrett og artige plastfigurlignende ting også en liten kolleksjon i tre. Noe av dette kan jeg godt se for meg i Åpent hus-huset.
Bambuspinner surret sammen til en luftig og flott fruktkurv. Enkelt og elegantk spør du meg. Ja takk!  Note to self: før inn på ønskelista.

Sidebord i samme håndtverk.
Aviskurv
Lavt fruktfat- perfekt centerpiece for ethvert bord. :)

Første eller siste til ønskelista mi? Eller begge? Hm. Anyone?
Bilder fra Dezeen.com


Italian design Alessi is probably well known for most of us. Funny and colourful figures included into practical things or just made for decorating have been popular for decades now. I never bought any of these things. Mostly because brigth plastic objects and shiny steel are not part of the Open house decorating scheme. :)  But Alessi makes other tings, too. Things that would look great at my house. And would fit in perfectly. I think that this small and subtile wooden collection has a light and elegant feel to it. Thin bamboo sticks made into little pieces of art, dont you think?
I wonder which one should be places on my wishlist? First one or last?

Two more days till Open house anniversary lottery ends. If you still haven't got your share, follow the link below.



I neste innlegg
avslører jeg høstens store anskaffelse!
(ja, fortsatt sommerfugler i magen)

6 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg veldig til å se hva dere har kjøpt inn!!!!

    SvarSlett
  2. Begge! Råtøft, og det ga inspirasjon til en tur i skogen for litt hjemmefikserier igjen. Takk for tips! =D

    Hei og hopp fra Huldra

    SvarSlett
  3. Jeg fikk vite idag at på få dager må vi plutselig bestemme fliser på badet i kjelleren.Da tok jeg meg bare en tur innom Åpent hus og fikk litt baderomsinspirasjon:)Takk!!
    Lurer veldig på hva du studerer på Bi?
    Jeg tar første år over 2 år..Meningen er eiendomsmegler til slutt:)

    SvarSlett
  4. Stilig :) har masse liggende under trappa ibbe til tørk, og jeg vet hva jeg skal bruke mitt til ;D

    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  5. Hei,

    Hvordan gjør du det når du publiserer bilder fra Alessi f.eks...har lest noe omm opphavsrett osv og at man kan risikere regning i posten...ble nemlig veldig nervøs selv da jeg har lastet ned endel bilder fra nettet å brukt i bloggen min...
    På forhånd takk:)

    SvarSlett
  6. Hei igjen,

    Tusen takk for svaret ditt...var veldig oppklarende:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...