tirsdag 21. september 2010

På vei til meg

To slike skal få flytte inn hos oss! :) Hurra!

Når det kryper oppunder jul blir to kasser med "drømmestolene mine" levert på nærmeste flyplass. Dette er stolen CH25, utformet i 1949 av danske møbeldesigner og håndtverker Hans Wegner. Den ble laget for Carl Hansen-selskapet, som produserer den den dag i dag.




Jeg elsker disse stolene. Og hele produksjonen til Wegner, for den saks skyld. Jeg elsker de enkle vakre linjene, og hvordan stolens diskrete form, gode naturmaterialer og solide håndtverk får stå for seg selv.






Jeg har drømt om disse stolene. Jeg har ikke engang vært vågal nok til å skrive dem på ønskelista en gang - men nå er de faktisk bestilt! Takket være en veldig snill herr Åpent hus.

Her er den i svart utgave. Våre blir i natur.




Jeg kan ikke vente!!Bilder fra Carl Hansen.
Morsomt å se hva dere tippet etter hintene mine før helga. De som vinner to lodd hver i Åpent hus-lotteriet, er:
Via Gluck (som omsider kom til svaret ..)
og
Hvite tulipaner (spot on)    Gratulerer begge to! :)

Two of these beauties will be moving in at my house sometime during the month of December.
Designed by Danish Hans Wegner in 1949, produced by Carl Hansen since then.
I love the clean and modest shape of it. And I love the way lines, materials and colorglow are left to linger all by themselves. Nothing more. No extra nicknack. Just clean and simple beauty. Agree?
I can't wait!!
Tomorrow I announce the winners of my one-year lottery. Good luck everyone!

I morgen
blir det trekning av jubileumslotteriet. Svarene på hvem som blir de heldige vinnerne skulle vel være på lufta sånn litt over åtte. :) Og så har det jaggu meg dukka opp en liten trøstepremie.. Lykke til alle!!

12 kommentarer:

  1. Wow,grattis så mye!Utrolig snill mann du har!
    Og så artig at jeg var en av de som gjettet riktig da! Tusen takk for 2 ekstra lodd!

    SvarSlett
  2. Flotte stoler! Gratulerer så mye! Forstår du er i himmelen!

    SvarSlett
  3. Gratulerer, disse var jo bare fantastisk nydelige! Kult med slike "retro" stoler :)

    SvarSlett
  4. Hei:) Slitan:) De var kjempe fine:)
    He he berre til å gje ein lyd dersom du vil ha ein makeover! Eg stiller gjerne opp!!:) Bur du i Bergen eller?

    Beate:)

    SvarSlett
  5. These are amazing!!! Good for you!

    SvarSlett
  6. For noen fantastisk vakre stoler! Ekte klassikere som dine egen barn en gang vil kapres om å arve. Gratulerer så mye

    SvarSlett
  7. Gratulerer med nydelige stoler! Hans Wegner er mannen bak min drømmestol også, men jeg ser dessverre ikke for meg at det blir noen Y-stoler her i den nærmeste framtid.

    SvarSlett
  8. Gratulerer!
    Skulle gjerne hatt en slik foran peisen. Den var lekker og så komfortabel ut å sitte i.
    Ha ei fin uke
    Klem Tonje

    SvarSlett
  9. Wow, du er heldig. Håper vi får se bilder, når de er kommet på plass. :)

    SvarSlett
  10. Utrolig flotte stoler. Gratulerer igjen. Og takk for to ekstra lodd. :)

    SvarSlett
  11. Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg:)
    Jeg gleder meg veldig til å komme i gang med bloggingen igjen, og nå er det bare kort tid igjen også, har masse matpakketips, interør og oppussing på gang;)

    Blir spennende med stolene, perfekt julegave til seg selv. hehe
    Gleder meg til å se bilder va dem i hus.

    Camilla

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...