søndag 26. september 2010

I glassblåseriet

Vi er så heldige å ha flere glasshytter i min by. Jeg synes det er spennende å se hvordan de kombinerer kreativitet, skaperglede og håndtverk slik de gjør.


På en liten svipptur innom den ene, på jakt etter den perfekte og personlige gave, tok jeg disse små snapshot'ene med min tilårskomne lille "pansermobil". Tenkte kanskje flere enn meg kunne ha glede av å se hvordan de har det der.










Vi har hatt ei fin helg med dugnad i barnehagen og barnebursdag hos venner. Nyydelig høstvær her. Så deilig!! Og så var det bare å krumme nakken for nok ei jobbuke. God ukestart til alle!

Helgens beste sitat:
Herr Åpent hus har kose-og-klemmestund med lillemor ved leggetid. Pappaen sier: "Jeg er veldig glad i deg. Jeg skal passe på deg alltid." Lillemor svarer: "Det var veldig snilt av deg.." (pause) "Men jeg kan passe på meg selv...!" (jupp - sier litt om jenta på 3..!)

There are several glass artists in my city. I stopped by one of them the other day in search of the perfect personal gift. I took these snapshots while I was there. I thought maybe you would like to have a look, you too. :) I happen to know the artist. Really like her work.


I neste innlegg
stilig amerikansk

7 kommentarer:

  1. Nydelig fra lillemor. ☺
    Glasskunst er så spennende, det er utrolig hva som kan trylles fram.

    SvarSlett
  2. Har du funnet en gave?
    Spennende glasskunst...

    SvarSlett
  3. Hei hei!
    Så mye herlig det var å se her, morsomt å lete etter en personlig gave på et slikt sted!
    Flott sitat fra den lille/store på 3 år :)
    De her jo så herlige i den alderen!
    Ha en fin kveld
    Klem klem fra Ella

    SvarSlett
  4. så utrolig mye flott. kan tenke meg dette er moro å gå å se på dette... misunelig

    SvarSlett
  5. Mye fint glass:-) Og det var virkelig "gullord" fra barnemunn. En burde skrevet ned alle sammen og publisert dem:-)

    SvarSlett
  6. For noen nydelige produkter. Jeg minnes ennå gode turer ut til glassblåseriet på Verftet i Bergen.

    SvarSlett
  7. For en herlig kommentar!! Håper hun går rett frem med samme holding for alltid :)
    Tenk å være glassblåser og lage så fantastiske ting - helt nydelig.
    Kjersti

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...