onsdag 8. september 2010

Dekor til barnerommet

Her kommer et lite ras med tips og ideer til stemningsskapende, praktiske og gøye detaljer til barnerommet. Enjoy.  

Nattlys fra Leigh Harmer


Er ikke denne genial? Bilbane i metervis fås blant annet hos Inreda.com. En slik skal Storebror få.
   

Litt variasjon i hva man setter i hylla, kan gjøre en fin atmosfære i barnerommet. Og det som brukes oftest bør stå i nå-høyde for "brukerne". :) Bilde fra Real simple.

GDS: (gjør det selv) Kjøkkenkrakken blir nattbord til lillesøster. :)

GDS 2: Hjemmelaga og egenlaga kunst er alltid stas å få vise frem. Noe av det kan godt få sin faste plass på barnerommet.


Bildelister er supre til å bruke som utstillingsplass for småleker. Man slipper å ha de i en haug, og så får de bli litt dekor samtidig. Og når lekene vises godt, blir de fristende å leke med. Foto Shimandson blogg.

Et gammelt skap malt i barnets favorittfarge kan gjøre susen. Og noen fine klær kan godt henge ute og nytes i det daglige. kml design.

Både gøy og dekorativt. Gulvpuslespill kommer ofte i fine små kofferter som også kan brukes til andre "hemmelige ting". Disse er fra Land of Nod. (En av mine usa-favoritter)

Veggdekor i moderne stil gir særpreg og personlighet til barnerommet. Kanskje et selvtatt bilde av gullungen? Foto fra Real simple

Egenlaga elefant-veggpryd hos bloggen Den gode feen.
Lyst til å prøve selv? Kanskje sammen med ungene til og med?


Kjekt med ei knaggrekke på barnerommet. Heng mye rart der. Knaggrekka trenger ikke koste mye. Praktisk og dekorativt. Foto Real simple

Under:  Mykt sittemøbel og koselig bidrag til stemningen på barnerommet. Denne er fra Sprell.


Teppe fra Ellos

girly girly på jentrommet hos Charm design blogg.

Vi har nytt enda en nyydelig septemberdag her jeg bor. Gnistrende sol , klar luft og bortimot sommertemperaturer. Jeg har en mistanke om at sandalene har fått lufta seg for siste gang.
I kveld skal jeg gå tur i skog og fjell sammen med ei venninne. Opp og ut. Ah - skal bli deilig! Håper du har fortreffelig kveld der du er.

Children's rooms are one of my favourite "decorating arenas." It's such an exciting blank canvas to fill with playfullness, cosyness and "drama". Just a few decor items can make a whole lot of difference, and help make the kids feel at home in their room.
For more on children's room - choose the Barnerom-label in the right column.
Tomorrow I'll be giving a status report on "Life around Open house at the end of Summer." :)


I neste innlegg
tenker jeg at jeg skal sjekke stemninga i heimen,
nå når vi har kommet godt inn i september.

11 kommentarer:

  1. For et fint og inspirerende innlegg!
    Jeg elsker barneromsinnlegg:)
    Det gamle skapet var nydelig!!!
    Nå har jeg kikket etter et lignende skap på finn i en evighet, men tydeligvis umulig å få tak i:(
    Skulle så gjerne hatt et til Liam sitt rom....

    Søt puff fra sprell!
    Ma får vel aldri nok sitte / kose plasser:)

    Kos deg med fjelltur!
    Hørtes deilig ut!:)

    SvarSlett
  2. oi så masse fint!!!
    Digget den hunde lampen:)

    Ha ein fin kveld:)

    SvarSlett
  3. Mye pent her! Likte godt bilde med alle bildelistene. Du får kose deg på fjelltur.

    SvarSlett
  4. Mye fott! Likte nattbordet og så enkelt å få til! Denne idéen må jeg huske :)

    SvarSlett
  5. her er det mange ideer, også for ei som er ferdig med småbarnsperioden for leeenge siden.
    Kanskje jeg må tipse sønn/svigerdatter?

    Mange flotte bilder, jeg har mye å lære om fotokunst.

    Ha en fin dag i morgen.

    Fra Trine

    SvarSlett
  6. Åpent hus, så mye lekkert og inspirerende.
    Håper du får en fin dag - ute skinner iallefall solen. :)

    (Svar på kommentar: Ja, orden må til. Blir stresset hvis jeg ikke finner ting med en gang. :)
    Eva Solo kluten er en av de få tingene jeg ikke er så fornøyd med fra det merket. Mannen min liker den heller ikke så godt. Kjøpte dessverre litt for mange på tilbud for en tid tilbake.).

    SvarSlett
  7. nattbordet var helt rått!! kanskje jeg må prøve meg på et sånnt.
    klem K

    SvarSlett
  8. oi oi oi så mye fint det var her. masse til inspirasjon. kjenner jeg må gjøre noe med disse barnerommene altså:) fikk skikkelig lyst nå faktisk.

    Klem

    SvarSlett
  9. Utrolig kul blogg! La meg til og gleder meg til å følge deg videre.

    marthe

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...