lørdag 4. september 2010

Arbeidsplasser

1) retrovilla.dk

De senere årene har det blitt mer og mer vanlig å ha en krok av huset til "arbeisplass". Er det fordi vi jobber mer hjemme? Eller kanskje heller fordi datamaskinen brukes til stadig flere ting - mye mer enn jobb? 

2)
Hjemme i mitt barndomshjem hadde ikke mine foreldre noe eget sted som var deres, utenom nattbordet! Mens det har de fleste av oss absolutt behov for i dag. Hjemme hos oss trenger Herr Åpent hus faktisk et helt eget rom - som av en eller annen grunn stadig vokser seg full av permer, av bøker, av stabler med ting og av ledninger, pc-deler og klær. Godt er det i alle fall at vi kan lukke døra inn dit! :)

Avhengig av behov og plass tilgjengelig løses dette med "arbeidsplass" på ulike måter. Her er et knippe ulike varianter til fornøyelse og inspirasjon:

3) Kanskje mer søt enn praktisk? Foto Trine Thorsen.


4) Apartment therapy


.
5) Plass for to. Retrovilla.dk


6) Restoration hardware.

7) West Elm


8) Fra Emmas designblogg


9) Heals.com

10) Fra Malene Birgers hjem, fra Boligmagasinet.dk

Jeg tror jeg trengte denne inspirasjonen. Til å rydde på det som kunne vært en arbeidsplass, men foreløpig ikke er anna enn depot for alt jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av... Jeg har flere inspirasjonsbilder på lager. De kommer om ei stund! :)

I think I needed this inspiration to get my stuff organized! :) It sure can be both practical and great-looking.

I neste innlegg 
frodige vegger.

3 kommentarer:

  1. Kontoret vårt trenger også litt organisering. Jeg jobber for det meste i stua, med macen på fanget eller på spisebordet. Kjekt å se alle disse flotte og inspirerende løsningene til en mer organisert arbeidsplass. Likte veldig godt den enkle løsningen til heals.com (ville passet flott hjemme hos oss), men jeg tror den krever litt plass (kontoret skal også fungere som et gjesterom :) Likevel kan jeg hente noe tips fra dette bildet. Flott!
    Gleder meg til neste innlegg om frodige vegger!
    Ha ei fin helg
    Klem Tonje

    SvarSlett
  2. Her var det jammen masse inspirasjon!
    Takk for at du dele :o)

    SvarSlett
  3. Mange gode løsninger her. Slev har jeg en egen arbeidsplass hjemme, men jeg jobber skjelden med inntektskilden min der.. hehe.. derimot er plassen flittig brukt til diverse kreative prosjekter. Problemet er, at det derfor ofte flyter over.. og den ser ikke like lekker og fresh ut som arbeidspultene i interiørmagasinene.. :-) Det er vel bare noe jeg må leve med..

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...