onsdag 14. oktober 2009

Art by accident

Tom Dixon - moderne britisk designer - er kåret til årets utenlandske designer av det danske Bolig Magasinet. Dixon (1959 - ) er selvlært designer, og har jobbet som sjefsdesigner hos interiørkjeden Habitat og Artek.
Og han har kreert mye artig. Dixon havnet tilfeldig inn i design-yrket da han plutselig hadde mye uplanlagt tid til overs. Han var utsatt for ei trafikkulykke, og trengte lang tid til rekonvalesens. Så dette kan vi vel nesten kalle "art by accident" ;) Artig at noen kan "komme opp" av ingenting. Det han lager er absolutt interessant å se på, syns jeg!


Fluoro lampe i klynge


Slab stol - lekre former


Slab stol og bord i natur. Flott.


Her i svart. Se den fine trestrukturen i bordplata.


Screw table - ganske industrielt


Slab kaffebord - Lekker sammenstilling


Utstilling av Dixon møbler og lamper


ny/gammel stil


Base gulvlampe og wingchair - flotte former


speilballene er lamper



Fresh fat bowl heter denne


S-stolen


Slatty stol


Og her er mannen. Lett tilbakelent i sin egen stoldesign.

For mer, se her

Alt av Tom Dixon selges også her:
(generelt nyttig nettside)


I morgen blir det blogg med etter-bilder av det nye lille badet i Åpent hus.

6 kommentarer:

  1. Heei:)
    Jeg aner ikke hvor kista er kjøpt, den er jo urgammel da. Og veldig slitt...han er skipper han kompisen vår, så jeg regner med det er ett funn på kaia kansje:)
    Kan jo høre med han når jeg når han:)
    En fin kveld til deg:O)

    SvarSlett
  2. Hei åpent hus! Jeg har også laget et innlegg med Tom Dixon i dag! Men ikke med så mange og fine bilder som du har vist frem her. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Hei takk for varmene kommentar , bloggen min er så smal at få finner den . Jeg sniker meg rundt i design blogger med nykjøot stort hus som er delvis retro og resten caffelatte så prøver jeg desperat finne tips hvitt er ikke oss men ikke 70 talll retro heller . Så for meg å bligge design hehe jeg har like god peiling på fiskeoppdret som design .og haugene med interiør blader er enorme . Jeg vant abonnement på et t.o.m så det vist meningen jeg skal lære litt. Her var det mye lekket men aldri hørt navnet , det er vel nesten som å banne i kirken . Men takk igjen for gode ord . Det kan jeg blogge på en stund . Klem .F .

    SvarSlett
  4. Lærer stadig nytt jeg også! Er ikke lenge siden jeg oppdage Tom Dixon. Man plukker opp ting her og der. Og mye inspirasjon å hente i bloggverden. Blog on! :)

    SvarSlett
  5. Takk for koselig melding på bloggen! Masse inspirerende på bloggen din, jeg legger meg som følger.
    Ha en fin dag!
    Kjersti

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...